Mizofobik w miejscach publicznych

Tak, chyba wszyscy się zgodzimy, że miejsca publiczne nie są naszymi ulubionymi. Pierwszą przeszkodą na którą napotykamy są oczywiście wszechobecne klamki. Przyjemność kontaktu z nimi jest co najmniej wątpliwa i w moim przypadku kończy się jak najszybszym szukaniem możliwości umycia rąk. Choć słyszałem, że niektóry mają przy sobie cały czas płyn dezynfekujący. Ja często staram się otwierać drzwi przez chusteczkę – zwłaszcza gdy wchodzę do toalety. Nie wyobrażam sobie by później… Zresztą wiecie co mam na myśli :) W tym miejscu przypomina mi się żart zasłyszany bodaj w kabarecie:

A: Mam do Ciebie pytanie
B: Słucham
A: Czy przyjemnie Ci, gdy po wyjściu z toalety nie myjesz rąk?
B: Tak, a co?
A: Ja zawsze po tym myje ręce.
B: Cóż – mężczyźni dzielą się na 2 grupy – tych, którzy myją ręce po wyjściu z toalety i tych co mają czyste genitalia.

Może niezbyt to śmieszne, ale dla mnie dosyć prawdziwe, choć nie polecam oczywiście nie myć rąk po wyjściu z toalety, ale gdybym miał wybierać to umyłbym je zawsze przed wejściem – zwłaszcza, gdy wcześniej dotykałem różnych „miejsc publicznych”.

Innymi ciekawymi miejscami publicznymi są na pewno tramwaje, autobusy, gdzie również mamy „przyjemność” kontaktu z różnymi bakteriami. Jeszcze bardziej irytujące jest dla mnie gdy wtedy zadzwoni telefon, a ja jestem po „oburęcznym” kontakcie z taką autobusową rurką :)

Jako, że są to sytuacje życia codziennego niemożliwe do uniknięcia generalnie staram się zawsze otwierać drzwi, trzymać w autobusie, płacić w sklepie jedną ręką, by drugą mieć zawsze czystą. A jak to jest u Was w miejscach publicznych? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

One thought on “Mizofobik w miejscach publicznych

  1. Miejsce publiczne… Horror. Niestety ludzie mają to gdzieś. Moi znajomi jak nigdy nic trzymają się poręczy w autobusie, otwierają drzwi np do kawiarni a następnie nie myjac rąk zaczną coś konsumować. Strach się bać. Ja za to mogła bym nie wyjmować rąk spod kranu z bieżącą wodą :/

Leave a Reply

